Snadné čtení

Valašské muzeum v přírodě
Telefonní číslo:
+420 571 757 111
Palackého 147
756 61 Rožnov pod Radhoštěm
Jak se k nám dostanete:
https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=1834007&ds=1&x=18.1493704&y=49.4614566&z=15
Valašské muzeum v přírodě vzniklo v Rožnově pod Radhoštěm v roce 1925.
Má tři části: Dřevěné městečko, Valašskou dědinu a Mlýnskou dolinu.
Dřevěné městečko je nejstarší částí Valašského muzea v přírodě.
Rozkládá se v rovinatém terénu městského parku.
Návštěvníkům ukazuje podobu historického náměstí s dřevěnými domy.
Valašská dědina připomíná skutečnou vesnici v Beskydech z počátku 20. století.
Většina dřevěných staveb je původních a je převezena do muzea z okolních vesnic.
Uspořádání zemědělských staveb je podle skutečných událostí a příběhů rodin, které v nich žily.
Více o muzeu:
https://www.nmvp.cz/roznov/informace-pro-navstevniky/prohlidkove-okruhy



