Snadné čtení

 

MUZEUM V PŘÍRODĚ VYSOČINA

Telefonní číslo:

+420 469 311 429                       Veronika Formanková

+420 469 333 175                       Zuzana Seifertová

Příčná čp. 350

539 01 Hlinsko

 

Jak se k nám dostanete:

https://mapy.cz/zakladni?x=15.8720120&y=49.7619880&z=13

 

Muzeum v přírodě Vysočina má dva návštěvnické areály: Betlém Hlinsko a Veselý Kopec.

Betlém Hlinsko je památkovou rezervací původních domů z 18. století.

V domech uvidíte dílnu krejčího, ševce, pilníkáře i výrobu tkaných látek.

Můžete navštívit výstavu masek a kostýmů používaných během Masopustu.

Veselý Kopec tvoří domy drobných zemědělců z Českomoravské vrchoviny.

Poznáte stavby, domácnosti, nářadí i stroje z doby před 100 lety.

V areálu jsou i technické stavby: vodní mlýn, výrobna oleje  a vodní pila.

Další stavbou na vodní pohon je kovací hamr ve Svobodných Hamrech.

Návštěvník uvidí vybavení hamru, nářadí kovárny a doklady o mlynářství.

 

Více o muzeu:

https://www.nmvp.cz/vysocina/pro-navstevniky/prohlidka-expozicnich-arealu

 

 

 

Připravované akce

Aktuálně

Herní aplikace na Veselém Kopci

Myšáci z Veselého Kopce – herní průvodce formou mobilní aplikace. Velká novinka, kterou v letošním roce muzeum připravilo pro návštěvníky. Více